نیمی برای من ، نیمی برای تو

اینگونه زندگی کنیم: شاد ولی دلسوز ساده ولی زیبا مصمم ولی آرام مهربان ولی جدی زیرک ولی صادق عاشق ولی عاقل

نیمی برای من ، نیمی برای تو

اینگونه زندگی کنیم: شاد ولی دلسوز ساده ولی زیبا مصمم ولی آرام مهربان ولی جدی زیرک ولی صادق عاشق ولی عاقل

راز

همه روابط به منزله آیینه های شما هستند و همه مردم به مانند آموزگاران شما!


هدف از روابط انسانی کمک به ما برای تبدیل شدن به موجوداتی بهتر و متعالی تر است. هدف از این روابط نمایاندن نقاط ضعف ما به خودمان است تا در برطرف کردن آنها بکوشیم.


روابط کلاسهای کاملی هستند که در آن مهمترین درسهای زندگی را می آموزید و عزیزانتان بهترین معلمان شما هستند.چرا؟ زیرا هیچکس به غیر از آنها نمی تواند شما را تحت تأثیر قرار دهد. آنها قادرند به درونی ترین زوایای وجود شما رخنه کنند، درون شما را بکاوند و شما را قدرتمندتر به سوی روبرو شدن با مشکلات به جلو برانند!


عزیزان ما چگونه به ما می آموزند؟
آنها شما را نصیحت نمی کنند و نقاط ضعقتان را برایتان توضیح نمی دهند بلکه کاری انجام می دهند و حرفی می زنند که عشق شما نسبت به خودتان یا نسبت به آنها کمتر شود. آنها به روشی عمل می کنند که نیروهای شما را به چالش می طلبند و اینگونه نقاط ضعفتان را آشکار می کنند. آنها نفوذپذیری و زخم پذیری شما را نشان می دهند تا در موردشان تأمل کنید!


نزدیکان شما همانند آینه هستند. آنها با نشان دادن بی مهری در اطرافتان شما را به مهرورزی بیشتر ترغیب می کنند!


در برخورد با دیگران کافی است از خود بپرسید:
این شخص برای آموزش چه چیزی نزد من فرستاده شده؟ کدام یک از خصوصیات درونی من دچار عیب و ایراد است؟ کمبود کدام فضیلت باعث رنج کنونی من شده؟

 

تمام ارتباطات حتی ساده ترین آنها هدفی بس عمیق در خود نهفته دارند. هدفی که تصورش هم برایمان دشوار است. هر روز صدها بار فرصت رشد و تعالی به ما داده می شود. در جستجوی معلمین خود باشید زیرا هرگز نمی توانید حدس بزنید که آنها در قالب چه شخصی به شما نزدیک می شوند!


روابط گاهی با واداشتن شما به نگاه کردن به خود کلافه تان می کنند. صفاتی که در دیگران نمی پسندید قسمتهایی از وجود خودتان هستند که هنوز با آنها کنار نیامده اید.


حقایق سه گانه عشق را به خاطر بسپارید:
1. ما گرد هم آمده ایم تا در رشد و تعالی یکدیگر را یاری دهیم و معلم هم باشیم.
2.روابط ما هدیه های گرانبهایی هستند و برای رسیدن به کمال انسانی ما را از تجارب لازم عبور می دهند.
3. چالشها و مشکلاتی که تجربه می کنیم درسهایی هستند که به شدت به آنها نیازمندیم.


به یاد داشته باشید که خود شما برای هدف خاصی این "با هم بودن" را انتخاب کرده اید. وقتی این حقیقت را به یاد آورید می توانید به سرعت از سطح واکنشهای معمولی عاطفی گذر کنید و به درسهای نهفته در ورای آنها برسید. این درسها منتظر شما هستند تا آنها را کشف کنید!
.
وقتی درس آموخته می شود معلم ناپدید می شود!


یکی از درسهای بزرگ عشق دانستن این حقیقت است: زمان رفتن معلمان خود را دریابید و بدانید چگونه او را با مهربانی، بخشش و امتنان رها کنید!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد