نیمی برای من ، نیمی برای تو

اینگونه زندگی کنیم: شاد ولی دلسوز ساده ولی زیبا مصمم ولی آرام مهربان ولی جدی زیرک ولی صادق عاشق ولی عاقل

نیمی برای من ، نیمی برای تو

اینگونه زندگی کنیم: شاد ولی دلسوز ساده ولی زیبا مصمم ولی آرام مهربان ولی جدی زیرک ولی صادق عاشق ولی عاقل

راز

                           

                     عشق  تملک معشوق است ودوست داشتن تشنگی محوشدن دردوست  

 

                       

 باید خویشتن را دوست بدارید قبل از آنکه به دیگری عشق بورزید یا از دیگران محبت قبول کنید!

 

عشق ورزیدن به خود آغاز یک داستان عاشقانه طولانی است! (اسکار وایلد)

 

جستجوی ما برای عشق باید راه را به درون ما بگشاید و یاریمان دهد تا با همراه درونیمان ارتباط برقرار کنیم. مهمترین رابطه شما، رابطه با خودتان است. مهمترین رابطه ای که نیاز به التیام دارد، رابطه با خودتان است. آن کسی که واقعاً به عشقش نیاز دارید، خودتان هستید!

 

وقتی عاشق می شوید عشقی که در درون احساس و تجربه می کنید، عشق خودتان به خودتان است! عشق از بیرون به شما تزریق نمی شود! تنها اتفاقی که هنگام عاشق شدن در شما روی می دهد این است: شما با دیدن برخی نشانه ها در بیرون از وجودتان به خود اجازه می دهید تا عشق خود را ابراز کنید و احساس زیبای عشق را در وجودتان سرازیر نمایید!

 

شما ازعشق خود سرمست می شوید نه عشق کس دیگر! تنها کاری که طرف مقابل انجام می دهد این است: او با ابراز عشقش نسبت به شما به شما کمک می کند تا با عشق درون خود ارتباط برقرار کنید!

 

شما به وصال می رسید و غرق لذت می شوید  اما نه با کسی در بیرون بلکه با منبع عشقی در درون خودتان و وصل اینگونه اتفاق می افتد!

 

شما سرچشمه عشق خود هستید. این شمایید که تصمیم می گیرید چه موقع آن را احساس کنید یا نکنید، اما عشقی که همیشه احساس می کنید عشق خودتان است. هیچکس نمی تواند عشقی را که در درونتان وجود ندارد به شما بدهد!

 

حال که می دانید منبع عشق در درون خودتان است  فقط کافی است به خود اجازه دهید تا همیشه عاشق باشید بدون اینکه منتظر بهانه ای برای عشق ورزیدن بمانید!

 

اگر یاد بگیریم عاشق خود باشیم می توانیم عشق واقعی را برای اولین بار تجربه کنیم! قبل از ایجاد هر گونه رابطه باید سرشار از عشق باشیم!

 

عشق چیزی نیست که بتوان از کسی گرفت. عشق حالتی است که از دل می جوشد و شما را در برمی گیرد!

 

عشق ورزیدن به خود یعنی به خود اجازه دهید تا عشق خود را احساس کنید و عاشق خود باشید!

 

هر وقت لذتی را حس می کنید، هر وقت سعادتی را احساس می کنید، هر وقت عشق یا محبت در قلبتان موج می زند، با افتخار بدانید که این عشق متعلق به خودتان است. بدانید که این عشق خداوندی است!

 

بدانید که شما خود عشق هستید!

 

عشق شما کمک می کند تا دیگران نیز خودشان را دوست بدارند!

 

وقتی بدانید چگونه خود را از درون پر کنید می توانید با قلبی پر از عشق و رضایتی خود جوش به روابط بیرونی خود پا بگذارید. در این حالت دیگران عشق شما را خواهند یافت و به آن پاسخ خواهند گفت!

 

اگر کسی قادر به عشق ورزیدن به خود نباشد شما نیز نمی توانید در او احساس عشق برانگیزید. او دوست داشتن شما را درک نخواهد کرد!

 

عشق شما می تواند عشق شخص دیگری را صدا بزند و آن را از خواب سنگین بیدار سازد اما نمی تواند تنهایی کسی را پر کند!

 

برای دوست داشتن خود شرط نگذارید!

 

وقتی به صورت شرطی خود را دوست می دارید در واقع خودتان را از منبع عشق درونی تان محروم می کنید!

 

دوست داشتن خود یعنی خود را همانطور که هستید بپذیرید. یعنی خود را در درد و لذت، در وحشت و شجاعت، در شکست و پیروزی دوست داشته باشید! یعنی با خود مهربان باشید و هرگز خود را به خاطر احساساتتان سرزنش نکنید!

 

دوست داشتن خود یعنی افتخار به شهامت خود برای گام نهادن در جاده رشد و تعالی! دوست داشتن خود یعنی به خاطر اینکه اینچنین روی تزکیه و تهذیب خود می کوشید به خود افتخار کنید! به خاطر تمام پیشرفتهایی که در زندگی انجام داده اید به خود افتخار کنید!

 

یعنی به خاطر خواندن کتابی مثل این کتاب و برای سایر گامهایی که در جهت بهتر شدن برمی دارید به خود افتخار کنید! به خاطر داشتن مشکلات، برخورد صادقانه با آنها و تسلیم آنها نشدن به خود افتخار کنید!

 

وقتی منبع لایزال عشق درون خود را کشف کنید، به آزادی بی انتهایی دست می یابید: آزادی عاشق بودن بدون توجه به شرایط زندگی، آزادی نوشیدن از جام عشق خود، چشیدن حلاوت آن و جشن گرفتن برای معجزه حضور آن در قلبتان!

 

 

پس برخیز! حرکت کن! اکنون نوبت توست!

 

دوست داشتن پیوندی خودآگاه واز روی بصیرت روشن و زلال .

نظرات 1 + ارسال نظر
مهراد شنبه 17 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:35 ب.ظ http://she.blogsky.com

سارا جان خیلی قشنگ بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد