نیمی برای من ، نیمی برای تو

اینگونه زندگی کنیم: شاد ولی دلسوز ساده ولی زیبا مصمم ولی آرام مهربان ولی جدی زیرک ولی صادق عاشق ولی عاقل

نیمی برای من ، نیمی برای تو

اینگونه زندگی کنیم: شاد ولی دلسوز ساده ولی زیبا مصمم ولی آرام مهربان ولی جدی زیرک ولی صادق عاشق ولی عاقل

ترس ازازدواج



بسیاری از مشکلات زندگی‌ها ناشی از ازدواج غلط است


حجت‌الاسلام حسین دهنوی شامگاه دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد واحد کرمان در سلسله مباحث انتخاب آگاهانه و ازدواج آسان اظهار داشت: اصل همتایی مهم‌ترین محور ازدواج است و اگر دو جوان بخواهند خوشبخت شوند باید با همتای خود ازدواج کنند.

وی افزود: ازدواج محورهای مختلفی دارد، اما روابط عاطفی انسان را کر و کور کرده و با متضاد خود ازدواج می‌کند، در آموزهای اولیای الهی آمده است که اگر دو جوان می‌خواهند خوشبخت شوند باید هم کُف یکدیگر باشند.


دهنوی عنوان کرد: اما جوانان در جامعه به این اصل مهم توجه نمی‌کنند و تنها به روابط عاطفی توجه دارند که بعد از مدتی در زندگی خود با مشکل مواجه می‌شوند.

این مشاور مسائل خانواده و امور مذهبی با اشاره به اینکه عشق‌های آتشین جوانان براساس اطلاعات نیست، بلکه ظاهر شخص مقابل را در نظر دارند که این عشق‌ها پایدار نیستند، گفت: عاقلانه انتخاب کنید تا عاشقانه زندگی کنید، کسانی که عاشقانه زندگی خود را انتخاب کرده‌اند بعد از مدت کوتاهی به جدایی کشیده شده است.

دهنوی تصریح کرد: جوانانی که ابزار می‌کنند، اگر عشق در زندگی باشد هیچ مشکل وجود ندارد، این تفکر بسیار اشتباه است به دلیل اینکه زمانی دختر و پسر دست از اصول برمی‌دارند و آن موقع بدی‌های یکدیگر را به خوبی می‌بینند.


وی با اشاره به اینکه به طور معمول عشق‌های آتشین از یک نقطه صفر تا 100 آغاز می‌شوند، بیان کرد: این عشق‌ها در مرحله اول علاقه، مرحله دوم دلبستگی، مرحله سوم وابستگی و مرحله چهارم عشق و شیدایی تبدیل می‌شود.

دهنوی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات زندگی‌های کنونی و زنان و مردان متأهل ناشی از ازدواج غلط است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در همه جوامع خانم‌ها حس تملک نسبت به همسر خود دارند و تنها خط قرمز آن‌ها فرق می‌کند، اظهار داشت: حتی در جوامع غربی خانم‌ها در مورد خیانت همسر خود حساس هستند.

وی بیان داشت: نخستین محور ازدواج اصل همتایی اعتقادی است و باید دو طرف از نظر اعتقادی در یک سطح باشند

دهنوی اصل همتایی مذهبی را دومین محور ازدواج دانست و گفت: یعنی اهل شیعه با شیعه و اهل سنت با اهل سنت ازدواج کند.

وی افزود: سومین محور ازدواج اصل همتایی خانوادگی است که در این زمینه  پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده‌اند، «برای نطفه‌های خود، بهترین را انتخاب کنید، زیرا زنان، فرزندانی همانند برادران و خواهران خود به دنیا می‌آورند».

این مشاور حوزه خانواده با اشاره به اینکه هیچ‌وقت نباید دو ملیت متفاوت با یکدیگر ازدواج کنند، عنوان کرد: مهم‌ترین اصل همتایی، اصل همتایی فرهنگی است و هیچ‌گاه نباید دو جوان با یک قومیت مخالف ازدواج کنند.

دهنوی خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) فرمودند،«در مهریه زنان زیاده‌روی نکنید، زیرا کینه ایجاد می‌شود» و این نشان می‌دهد که مهریه‌های نجومی ضامن خوشبختی دختران نیست.


وی با اشاره به اینکه مطلوب است که مرد از لحاظ قد، سن، تحصیلات و درآمد بالاتر از زن باشد، افزود: اختلاف سنی زن و مرد بین سه تا هفت سال مطلوب است.

دهنوی گفت: کسانی که از ترس مشکلات اقتصادی ازدواج نمی‌کنند، این طرز تفکر آنها به ایمانشان برمی‌گردد و پیامبر اکرم (ص) در این زمینه فرمودند، «هرکس از ترس فقر ازدواج نکند، به خداوند گمان بد برده است».



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد