نیمی برای من ، نیمی برای تو

اینگونه زندگی کنیم: شاد ولی دلسوز ساده ولی زیبا مصمم ولی آرام مهربان ولی جدی زیرک ولی صادق عاشق ولی عاقل

نیمی برای من ، نیمی برای تو

اینگونه زندگی کنیم: شاد ولی دلسوز ساده ولی زیبا مصمم ولی آرام مهربان ولی جدی زیرک ولی صادق عاشق ولی عاقل

بااین گیاهان یک داروخانه بسازید

با این گیاهان دارویی یک داروخانه بسازید


امروزه در سراسر جهان دوستداران و علاقه‌مندان به شیوه‌های درمانی طبیعی یک داروخانه کوچک گیاهی در آشپزخانه خود تدارک دیده‌اند و بسیاری ازگیاهان دارویی شفابخش رابه جای انواع مسکن‌ها و داروهای شیمیایی در این داروخانه کوچک نگهداری می‌کنند.این داروخانه می‌تواندانواع گیاهان دارویی چون هل،نعناع،سنبل‌الطیب،گل گاوزبان،بابونه،زنجبیل،هل،انواع چای‌های گیاهی، اسانس نعناع یا پونه را در خود جای دهد، گیاهان دارویی که می‌توانندبهترین جایگزین برای انواع مسکن‌ها و قرص‌های شیمیایی باشند.
اگرمی‌خواهیدشما هم به جمع افرادی که درآشپزخانه‌شان جعبه گیاهان دارویی دارندبپیوندید تنها کافی است 50 تا 100 گرم از هر یک از گیاهانی که به شما معرفی می‌کنیم، برای جعبه گیاهان دارویی خود تهیه کنید. دکتر سعید صانعی، درمانگر و مشاور گیاه‌درمانی برخی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین نسخه‌های گیاهی و خانگی را به شما معرفی می‌کند.



می‌خواهید فشار‌خون‌تان را کنترل کنید
روزی یک بار این دمنوش را بنوشید

افرادی که در اصطلاح سرد مزاج هستند به این معنا که بدن‌شان معمولا سرد است و گهگاه دچار افت فشار خون می‌شوند بهتر است از نسخه دمکرده نعناع و عسل استفاده کنند. برای تهیه این دمکرده کافی است یک قاشق غذاخوری نعناع را به مدت 10دقیقه درآب جوش بریزندوپس از این مدت آن را صاف کرده و با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و میل کنند. این نسخه را می‌توانید هنگامی که این افراد دچار ضعف و افت فشار می‌شوند به آنها بدهید.

نمی‌توانید عادت چای خوردن را ترک کنید
این دانه را چاشنی‌اش کنید

درمانگران طب سنتی بر این باورند که نوشیدن چای به مقدار زیادموجب ضعیف‌شدن قلب، روده‌ها و بروز اختلال در هضم و جذب مواد غذایی در بدن می‌شود واگراین رونداستمرار داشته باشد موجب بروز اختلال‌هایی دربدن شده وسرانجام منجربه ابتلابه برخی بیماری‌ها می‌شود بنابراین این درمانگران توصیه می‌کنندافرادی که عادت دارندروزانه بیشتراز3فنجان چای مصرف کنند بهتر است چای خودرا بادانه‌های گیاهی هل دم کرده وبنوشندتابه این ترتیب هل ازمیزان عوارض احتمالی چای در بدن آنها بکاهد.

برای شب‌ادراری کودک‌تان نگرانید
هل‌درمانی کنید

شب ادراری در کودکان یکی ازشایع‌ترین اختلال‌های دستگاه ادراری محسوب می‌شود که به‌راحتی باکمک نسخه‌ای ترکیبی ازدانه‌های هل قابل درمان است.برای این منظور کافی است دم کرده دانه‌های هل را به کودک بخورانید.یک قاشق غذاخوری هل را از وسط نصف کرده ودر یک لیوان آب جوش 15‌تا 20 دقیقه دم کنید. سپس این چای را از صافی بگذرانید و به کودک بخورانید. نوشیدن این چای کمک می‌کند تا شب ادراری کودک برطرف شود.

تهوع بارداری خسته‌تان کرده
این نسخه را تجربه کنید

خانم‌های بارداری که مبتلا به تهوع و بی‌حالی ناشی از بارداری هستندواحساس می‌کنند این رونددرمدت زمان بارداری آنهاموجب آزارشان می‌شودمی‌توانندباکمک این نسخه این مشکل را پشت سر بگذارند. این گروه کافی است یک فنجان ازدمکرده دانه هل را بنوشندیایک دانه هل را در دهان خود برای مدت کوتاهی نگه دارند. این دانه گیاهی کمک می‌کند علاوه بربرطرف‌شدن تهوع ناشی از بارداری از میزان کسالت و بی‌حالی آنها نیز کاسته شود.

می‌خواهید از شرجوش‌های زیرپوستی راحت شوید
با سیاه‌دانه مرهم بسازید

درمانگران طب سنتی مصرف موضعی سیاه‌دانه و روغن کنجد را برای درمان جوش‌های زیرپوستی بسیار موثر می‌دانند. آنها برای تهیه این ترکیب به بیماران‌شان توصیه می‌کنند که روغن کنجد و پودر سیاه‌دانه را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی پوست صورت ماسک کنند. استفاده از این ترکیب به مدت 10تا 14 روز به بهبود جوش‌های زیرپوستی منجر می‌شود. علاوه‌بر‌این اگر در گروه جوان‌هایی قرار دارید که ازدست جوش‌های التهابی وترشحات چرکی آن رنج می‌برید می‌توانیدبرای درمان این جوش‌ها که غالبا بعد ازبلوغ درنوجوانان به وجود می‌آیدودربرخی موارد تا انتهای دوران جوانی ادامه پیدا می‌کند،ازاین ترکیب استفاده کنید.برای تهیه این خمیر کافی است 2 قاشق پودرسیاه‌دانه رابامقداری سرکه ترکیب کرده وآن راروی صورت خودماسک کنید.این ترکیب کمک می‌کندتاجوش‌های التهابی وچرکی به مرور خشک وبرطرف شوند.


از پوست خشک خسته شدید
این روغن را امتحان کنید


افرادی که دارای پوست خشک و زبر هستند می‌توانندازاین نسخه برای بهبود خشکی پوست خود بهره‌مند شوند.کافی است 2 نخود کندر رادرون روغن بادام حرارت دهیدتا زمانی که کندر درون روغن حل شود.پس ازآن اجازه دهید که روغن سردشودوازآن برای ماساژپوست دست یا بدن‌تان استفاده کنید. این روغن تاثیر بسیار زیادی در بهبود خشکی پوست‌تان خواهد داشت.

می‌خواهید اعصاب‌تان آرام شود
با این روغن ماساژ بگیرید
درمانگران طب سنتی ایران معتقدندماساژستون فقرات باکمک روغن کنجدی که درآن کندر حل شده باشدبرای تسکین اعصاب وآرامبخشی بیماربسیار موثر است.برای تهیه این روغن کافی است به اندازه سرانگشت کندررادرون روغن کنجدانداخته وروغن راروی حرارت بگذاریدتا کندردرآن حل شود. پس از خنک‌شدن این روغن آن را روی ستون فقرات ماساژ دهید.علاوه بر تسکین اعصاب و ریلکسی این ماساژموجب بهبود تپش قلب وتسکین افرادی که دچار افزایش ضربان قلب شده‌اند می‌شود.

برای کبودی دور چشم نسخه می‌خواهید
گلپر درمانی کنید

در طب سنتی ایران نسخه‌ای ساده وبسیار کاربردی وجود داردکه برای درمان کبودی وسیاهی دور چشم از سوی درمانگران توصیه شده است. برای تهیه این نسخه نیاز به برگ‌های خشک شده گلپر و مقداری روغن زیتون داریم. برای تهیه این مخلوط کافی است برگ‌های گلپر را درون مخلوط کن به صورت پودر در آورده و آن را با یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون طبیعی ضماد کنید و به مدت 15دقیقه روی حلقه چشم و سیاهی‌های زیر چشم ماسک کنید. سپس این ماسک را از روی صورت برداشته و صورت‌تان را با آب نیم ولرم بشویید.

زیاد نفخ می‌کنید
دمنوش گلپر بنوشید

یکی دیگر ازخواص درمانی گلپردرتسکین دردهای ناحیه شکم است.نوشیدن دمنوش این گیاه دارویی خوشبو در مدت زمان کوتاهی می‌تواندموجب کاهش وتسکین دردهای ناحیه شکم که به دلیل ابتلا به نفخ یا اختلالات عملکردی دستگاه گوارش به ویژه معده به وجود آمده است، می‌شود. برای تهیه این دمنوش کافی است یک تا 2 قاشق برگ گلپر خشک را درون آب جوش ریخته و آن را به مدت 10 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.

اگر زیاد عصبانی می‌شوید
این شربت را میل کنید


یکی ازخواص جالب نعناع خاصیت آرام‌بخشی ونشاط‌آوری آن است.
تهیه شربت نعناع که از دم کرده این گیاه ومقداری زعفران وشکر تهیه شده باشددرلحظاتی که دچارناراحتی واندوه هستید به افزایش نشاط وبرطرف‌شدن اندوه کمک می‌کندودرزمان عصبانیت وخشم آرامبخش و تسکین‌دهنده است.برای تهیه این شربت کافی است 2 قاشق برگ خشک شده و پودر شده نعناع در 2 لیوان آب جوش دم کنید و پس از صاف‌کردن آن یک لیوان از آن را با یک قاشق شکر و مقدار اندکی زعفران مخلوط کرده و به صورت سرد یا گرم میل کنید.

سکسه امان‌تان را بریده
این چای گیاهی را تجربه کنید

حتما برای‌تان پیش آمده که باخوردن نخستین لقمه ازغذادچارسکسکه شویدواین سکسکه آنچنان شمارا همراهی کندکه ازخوردن غذای‌تان لذت نبرید.دراین هنگام به هرپیشنهادی عمل می‌کنید.ممکن است برای چندثانیه نفس‌تان راحبس کنیدیایک لیوان آب رابی‌وقفه بنوشید.اما چاره کارشمانوشیدن یک فنجان دم کرده گیاه نعناع است.این چای راسریع آماده کنید.پس از نوشیدن آن به سرعت سکسکه شما بند می‌آید.

نظرات 1 + ارسال نظر
reza دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:24 ب.ظ

salam dastet dard nakone be herfeye ma dst derazii mikonii vakoshamet

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد